יום שישי, 25 במאי 2012

תביעה ייצוגית נגד החברה שמפעילה את תל-אופן וגם תגובות

ראשית אבהיר כי זה לא אני. אני בעד winwin.
צריך גם להבין שהעירייה "שבויה" בידי הזכיין מאחר ואין לה אלטרנטיבה.


לפני כשבועיים נפגשתי עם עידו שמיר מנכ"ל הרשות לפיתוח כלכלי וארז יחיאל מנהל הפרוייקט.
אחרי שעה הבנתי שקודם כל הציפיה שלי היתה מוטעית נכון למצב הנוכחי וכנראה שגם תל אופן צריכים לחשוב איך להעביר את הציפיות ללקוח. כנראה שבשלב הזה האופניים של תל אופן הם כלי תחבורה משלים ולא עיקרי ולא תחליף לאוטובוס או רכב פרטי. 
אם עבד - טוב, אם לא - לא נורא. השאלה היא מה המחיר של זה? האם כאשר שילמו הלקוחות על המנוי הם שילמו על שירות בערך או שילמו על שירות מלא?
הם הסבירו את המורכבות של הפעלת הפרוייקט ואופי המערכת. הבנתי שבגדול הם בערך כל יום מגלים ונתקלים בתקלה חדשה אחרי שחשבו שהתגברו על תקלה קודמת, כפי שניתן להיווכח מהשימוש היומיומי. 
מאחר וכך, הבנתי שיש רצון מבחינתם לשיפור וגם נוכחתי לדעת שראש העירייה מעורב ברמה השעתית בתקלות ודיווחים.
הם הרי בצד שלנו לכאורה, רוצים לשפר אבל יש קשיים, אז נכון שגם אני העלתי ואמרתי תעצרו את המנויים היומיים אבל הם טוענים שזו לא בעיה של עומס כי מבחינת נצילות יש למערכת אורך נשימה, אלו כל מיני בעיות של תוכנה ותקשורת ובעיות של קריאת האופניים ושל עניינים טכניים מורכבים מלחות באויר והכבל שמוליך זרם ועד בעיות בתקשורת שנובעות משיבושים ברשת. בקיצור בלאגן.

השבוע פורסם ב YNET כי צרכן הגיש תביעה ייצוגית נגד חברת FSM הזכיינית שמפעילה את הפרוייקט בסכום של 6.8 מליון ש"ח. מסתבר שהעותר ציטט מהבלוג דיווחים ותלונות, אגב שלא באישורי. ושוב עולה השאלה מה החלופה? אני מסכים שמישהו צריך לשלם על ההתעמרות בלקוחות, אם לא השקיעו מספיק כסף בתכנון ובמערך הזה זה זלזול בלקוח ואם כך יש לזה מחיר. 
בתגובה העירייה מסרה שבימים אלו מבוצע שדרוג של המערכת בנוגע לשחרור נעילת האופניים. 
בNRG פורסם כי מאגר המידע אודות לקוחות תל אופן לא נרשם כפי שמחוייב בחוק. התגובה מסרה כי הוא מנוהל בסטנדרטים גבוהים של אבטחת מידע.
ועכבר העיר סיכם בכתבה בה העירייה לראשונה מוסרת כי היא לא מרוצה. ציטוט: "החברה הזכיינית כיום היא fsm", אומר עידו שמיר, מנכ"ל החברה לפיתוח כלכלי, "אנחנו לא מרוצים מהמערכת כפי שהיא פועלת היום, וגם הזכיינית לא מרוצה, אבל בעבר הם נתנו פתרונות לבעיות, דוגמת פנסים ופעמונים באופניים שהיו בלתי תקינים והתפרקו בקלות. אני מאמין שנצליח לפתור את הבעיה גם עכשיו".

תגובה 1:

Unknown אמר/ה...

על מה אתם מדברים? כל בעיה שאי פעם הייתה לי ולא משנה כמה מוזרה או מסובכת היא נראתה, הם פתרו לי אותה בשנייה ועוד עם חיוך שרואים עד לצד השני של הטלפון. תודה תל אופן מת עליכם!