יום שני, 2 בינואר 2012

סיפור של מנוי יומי בתל אופן עודד ראובני עציוני

אחד מהמיילים שקיבלתי בעקבות הכתבה בהארץ http://www.haaretz.co.il/magazine/1.1604643 היה של עודד, סיפור על ניסיון ליהנות ממנוי יומי:

הי חזי,

אני ישראלי שחי באוסטרליה ופה לביקור של ארבעה שבועות. הייתי רוצה לשתף אותך ברשמים מ'יום כיף' שעשיתי עם אימי בתל אביב בשבוע שעבר.

הרעיון היה לשכור אופניים (תל אופן) בתחנת רכבת מרכז ולנסוע לכוון הנמל, טיילת, יפו ורוטשילד בחזרה לכוון תחנת השלום ועזריאלי על מנת לעשות תצפית על תל אביב מהמגדלים.

תחנת ארלוזרוב היתה מלאה באופניים. שמחנו. לחיצה על כפתור השכרת האופניים הובילה להודעה הרגילה על בדיקת זמינות... המערכת היתה תקועה על ההודעה במשך כחמש עד עשר דקות ומהמוקד נמסר שיש בעיה עם תחנת ארלוזרוב וכדאי לחפש תחנה אחרת.

למזלי הדפסתי מפה בבית ועל כן התחלנו לצעוד לעבר התחנה הבאה על רחוב הלסינקי.

בתחנה היו שני זוגות אופניים. שמחנו. לחיצה על כפתור השכרת האופניים הובילה להודעה הרגילה על בדיקת זמינות... המערכת אפשרה לנו להדפיס מנוי יומי, אך כשבאנו לשכור את האופניים גילינו ששניהם לא תקינים ועל כן נאלצנו להמשיך לתחנה הבאה שעל רחוב גלוסקין.

התחנה לא היתה קיימת (!?) ייתכן ובעתיד תהיה שם תחנה. בעזרת המפה המשכנו לתחנה ליד בית החייל והצלחנו במשימתינו לשכור שני זוגות אופניים: לי ולאימי. משם הנסיעה היתה מהנה על אבן גבירול וליד הירקון. הגענו עד לרידינג ונסענו מאחורי שדה התעופה שדה דב וחזרה לנמל. בנמל החזרנו את שני הזוגות ואכלנו צהריים.

בהשכרה בנמל ליד שלוותה לא נתקלנו בבעיה מכיוון שכבר היה בידינו המנוי היומי. ראוי לציין כי לקוחות אחרים שרצו להוציא מנוי יומי נתקלו בבעיה עקב ליקוי בקורא כרטיסי האשראי בתחנה.

המשכנו לאורך הטיילת והחזרנו את האופניים ביפו. ביפו הלכנו ברגל בין השווקים והחנויות ואז התחלנו להצפין לכוון שדרות רוטשילד, אליהן הגענו בשילוב של הליכה ונסיעה באוטובוס.

בבית הקפה ברוטשילד הציעו שנלך לתחנה ברחוב יהודה הלוי. התחנה ביהודה הלוי נראתה תקינה ואכן לקוחות רבים השתמשו במנויים השנתיים שבידיהם לשכור אופניים ללא בעיה. ניסינו לסרוק את המנוי היומי וגילינו כי סורק הברקוד לא תקין. שירות הלקוחות הציע שננסה בתחנת תל אופן בתחילת שדרות רוטשילד. כשהגענו לשם גילינו זוג תיירים שנראו אבודים וניסינו לעזור להם להוציא מנוי יומי. בסופו של הנסיון נותרנו עם זוג אופניים אחד משוחרר, שלושה תקועים, שיחה של 20 דקות (על חשבוננו) עם המוקד שבישר לנו שיש בעיית תקשורת עם התחנה. התחנה אותחלה ונשארה תקועה עד שהחלטנו לוותר. זוג התיירים נותר עם חשבון של 28 שקלים למנוי היומי אך ללא אפשרות לקחת אופניים.

בסופו של דבר הגענו לעזריאלי בחמש ורבע אחה"צ לגלות שמהשעה חמש יש שם מסיבה פרטית ולא ניתן לעלות לתצפית.

לסיכום ניתן לומר שלמערכת יש פוטנציאל עצום אך יש עוד הרבה מקום לשיפור.